W fascynującym świecie programowania

"W fascynującym świecie programowania" - innowacja pedagogiczna

Od 30 października 2017 roku do 10 czerwca 2018 roku prowadziłam innowację pedagogiczną. Główne założenie innowacji to nauka podstaw programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów z pomocą komputerów oraz z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się z informatyki. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, przed którymi są dalsze etapy nauki i wybory kierunków dalszego kształcenia, zaistniała potrzeba wzbogacenia warsztatu dydaktycznego o treści rozwijające umiejętności i zainteresowania uczniów związane z technologią informatyczną.
Naukę podstaw programowania z zastosowaniem innowacyjnych metod nauczania opartą na środowiskach Scratch, Baltie, Logomocja. Uczniowie korzystali z udostępnionych stron i zasobów Internetu wspierających naukę programowania:
  • aplikacji internetowych i gier edukacyjnych: „Blockly Games”
Dzięki uprzejmości mamy Bartka i Mateusza, zostały przeprowadzone warsztaty z programowania robotów: Evolution Robot i Robot Mio.




Praca w programie Scratch:


Praca w programie Baltie:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz